Sunday, December 21, 2008

Hari persandingan...

Kawan2 yang dtg memeriahkan majlis

Pasangan mempelai

Berarak memasuki dewan

Sama cantik, sama pandan

22/12/2008...
Ahad...
Tibalah saat yang ditunggu2 oleh pasangan pengantin... aku rs aku plak yg berdebar2 menyaksikan persandingan kwn baik aku ni... Kl 12.30 aku dh gerak dr rumah ke dewan... eventhough jarak antara dewan ngan area umah aku tak jauh tapi ada yg nak konvoi skali ngan aku sebab drg tak tahu jalan nak g dewan tu... smpi kat dewan aku terserempak ngan Mus, Am, Ieja + hubby, Amylia & Wati... drg ni sumer sekejap je sebab ada lagi 1 majlis kenduri kawen kwn kami yang tgh berlangsung kat Rawang... then lps makan aku stay kat tepi dewan menunggu kwn2 yg lain dtg... mmg meriah majlis perkahwinan Ju... cuma terkilan sebab ramai gak yang tak menghadirkan diri... may be derang pegi yang sebelah pengantin lelaki kot... aku seronok sebab dapat jupe kwn2 yang dah lama tak jupe + dapat jupe anak2 derang skali... yela biler lagi dpt jupe drg kalu bukan time mcm ni... tapi yang tak syoknya biler soklan2 cepumas ditanya... huhuhu aper jwon yg korang rs sesuai aku nak bagi ek... alih2 aku diamkn jer dr trus menjawab... biarla ms yg tentukan sumernya... n aku rs bahagia dgn cara aku skrang ni...
Ms aku tgh tgu member2 lain smpi aku perasan kelibat seseorang... walawei rupa2nya Ju kenal mamat ni... nak tahu tak sp org yg aku maksudkn... org tu adalah model iklan petronas yg berlakon jadi anak Maria Arshad... huhuhu trsus aku terdiam time tu... nak kata ensem tu xdela sgt tp pada aku not badla... time tu tetiba aku tingat kat seseorang... ekekeke nak je aku sms dia bg th yg cousin dia ada depan mata aku ni tp trus aku matikn niat aku tu... msl arr nak ggu dia... lg pun mlm sebelum tu aku ada sms dia... sian dia sbbnya dia xsihat... mulala aku membebel2 tp dia sound aku blk... dia kata dia tak ske dipaksa... so aku surrender je, yela sp aku untuk paksa2 dia kan so baik aku ikutkan je kata dia...
Then aku tgu smpi majlis makan beradap selesai... biler bdk2 aku dh sound nk blk trus kitorg ke depan jumpa pengantin... ermm time ni mmg kelakar sbb bdk2 lelaki bg tabik hormat kat Epul... almaklumla dia tu sebenarnya polis... so konon2nya bdk2 ni hormatla... tp aku rs kelakar + meriah ngan perangai drg... tu br segelintir je bdk2 yg dtg, tu belum sumer2 lagi... kalu tak kompem lagi ligat + pening kepala ngan prangai drg... sebleum aku gerak blk sempatla aku jupe abg cameraman... aku mintak dia send gambar2 candid yg dia amik masa akad nikah semalam...
Kini selesailah sudah hubungan yg dibina hampir 12 tahun... diakhiri dengan sebuah ikatan perkahwinan yang kekal abadi ke akhir hayat... kami kwn2 dia sentiasa menantikan detik perkahwinan mereka berdua... kami berdoa agar hubungan yang dibina tu berakhir ke jinjang pelamin... sebab inilah hubungan yang paling lama yang kami ketahui... doa kami semoga kekal ke akhir hayat... aminnnn

No comments:

Post a Comment